Odkrywamy teneryfskie smaki, Sabor Canario Orotava

Przejadły nam się te wszystkie angielskie i szkockie śniadania. Nie mogliśmy już patrzeć na tapas, owoce morza znudziły się również. Dlatego postanowiliśmy pojechać do La Orotava by w Sabor Canario spróbować prawdziwych teneryfskich smaków.

La Orotava

Nasza autorska lista teneryfskich smaków powstała jeszcze w Polsce. Długo i skrupulatnie spisywaliśmy ją z przeróżnych podróżniczych blogów i innych, dostępnych w sieci artykułów. Dużym rozczarowaniem okazały się więc pierwsze dni naszego pobytu na Teneryfie, gdy przytłoczeni miłościwie nam panującą kuchnią brytyjską odkryliśmy, że teneryfskie smaki to jednak postać fikcyjna. Nawet bananowe chipsy o smaku czosnku, wg internetu dostępne od ręki w każdym supermarkecie, kosztowały nas bite cztery dni zaglądania do każdego pojawiającego się na horyzoncie sklepu. A patrząc na zdziwione miny sprzedawców widać było, że ta oczywista kombinacja smakowa aż tak popularna na wyspie jendak nie jest. I wtedy w naszym, jak się szybko okazało dosyć kiepskim przewodniku, wyczytaliśmy że kuchnia teneryfska to nie bujda, że istnieje i że jest na wyciągnięcie ręki. A dokładniej na wyciągnięcie naszego żuczka, małego fiata 500 którego wynajęliśmy na lotnisku. No to komu w drogę, temu Sabor Canario.

Odkrywamy teneryfskie smaki

Do spróbowania mieliśmy Potaje de berros, Rancho Canario, Escaldado i Mus de Gofio. Potaje de berros i Rancho Canario to zupy. Pierwsza z rukwi wodnej, serwowana z makaronem, ziemniakami, kukurydzą i żeberkami. Plus gofio. Druga z cieciorką, wołowiną, ziemniakami, makaronem. Obydwie smaczne, chociaż lekko wodniste, jakby składniki nie gotowały się razem od początku. Ciekawe. Jendak najbardziej zaskoczyło nas Gofio Escaldado. Głównie konsystencją i kolorem. Zielona papka posypana surową czerwoną cebulą. Danie nie do prównania z żadnym innymi. To taka pasta, mus, konsystencją przypominająca hummus, zrobiona z wywaru, mięty i mąki gofio. I już. A gofio to mąka lokalesów, robiona z uwaga prażonych ziaren zbóż.

Gofio na pierwsze, gofio na drugie, gofio na deser

Gofio dodaje się do wszystkiego, co w sumie nie powinno dziwić bo w naszej kuchni mąka też jest wszechobecna: desery, sosy, zasmażki etc. Będąc na Teneryfie musicie zajrzeć do Sabor Canario – bo tylko tu spróbujecie tych najprawdziwszych, teneryfskich smaków. Ale uwaga, to nie są smaki które znamy z własnego podwórka. Dania te są bardzo delikatnie doprawione, więc po pierwszym kęsie sprawiąją wrażenie niedoprawionych, mdłych. Ale to mylne wrażenie, które mija wraz z kolejnymi kęsami. A deser z mąki gofio to bajka, i jak ładnie podany.

Sabor Canario. Hotel Rural Orotava
Calle Carrera del Escultor Estévez, 17, La Orotava, Santa Cruz de Tenerife, Hiszpania